
ساختار سازمانی
|-معاون پژوهش و فناوری
|--مدیریت خدمات پژوهشی
|--امور پژوهشی (کارشناس مسئول)
|--امور پایان نامه ها (کارشناس مسئول)
|-- مدیریت ارتباط با صنعت و جامعه
|-- مدیریت خدمات پژوهش - نشر علم و امور آزمایشگاهی
|--امور کتابخانه ها (کارشناس مسئول)
|--امور انتشارات علمی (کارشناس مسئول)
|-- مدیریت مرکز رشد
|-- اداره باشگاه پژوهشگران جوان
تماس با معاونت پژوهشی
- دفتر معاون پژوهش و فناوری: ۴۲۲۹۲۳۰۵-۰۳۱
- مدیر خدمات پژوهشی: ۴۲۲۹۲۳۰۸-۰۳۱
- مدیر ارتباط با صنعت و جامعه : ۴۲۲۹۲۵۶۱-۰۳۱
- مدیر خدمات پژوهش- آزمایشگاه : ۴۲۲۹۲۲۶۶-۰۳۱
- رییس باشگاه پژوهشگران جوان: ۴۲۲۹۲۳۱۱-۰۳۱
- مدیر مرکز رشد: ۴۲۲۹۲۷۸۸-۰۳۱
مکان دفتر معاون پژوهشی
کتابخانه مرکزی- طبقه پنجم - ضلع شرقی
درباره معاونت پژوهش و فناوری
معاونت پژوهش و فناوری، مسئول ارایه رهنمودهای علمی و تخصصی مناسب برای گسترش و توسعه پژوهش و فناوری می باشد. پیشنهاد و تهیه آیین نامه های گوناگون پژوهشی، برقراری ارتباط علمی با دانشگاه های داخل و خارج از کشور، همکاری در اریه خدمات علمی، فرهنگی و اجتماعی به جامعه از طریق اجرای طرح های پژوهشی کاربردی، برگزاری سمینارها و همایش های علمی، انتشار یافته های علمی و نظارت بر تمام امور پژوهشی دانشگاه، کتابخانه ها و بانک های اطلاعاتی دانشگاهی جزئی از فعالیت های معاونت پژوهش و فناوری می باشد.
- استراتژی های حوزه معاونت پژوهشی
- تولید دانش و تبدیل آن به کالا و خدمات برای بهزیستی مردم
- بالا بردن اثر بخشی پیوند با جامعه، صنعت و دولت
- افزایش کیفیت و کمیت فعالیت های پژوهش و فناوری
- ارزیابی و تحلیل فعالیتهای پژوهش و فناوری
- همکاری پژوهشی در تراز ملی و بین الملل
آشنایی بیشتر با بخش های مختلف معاونت پژوهش و فناوری
کارشناس مسٰول امور پژوهشی : ساختمان کتابخانه مرکزی- طبقه پنجم - اتاق ۱. شماره تلفن:۴۲۲۹۲۳۱۰-۰۳۱
شرح وظایف:
- ارتقاء و ارزش افزایی كیفیت شركت اعضاء هیات علمی در كنفرانسهای خارج از كشور.
- برنامه ریزی و هدایت فعالیت ها در جهت تحقق اهداف برنامه و منطبق بر سرفصل های موثر امتیازات پژوهشی.
- متمركز نمودن همایشها و كارگاهها به عنوان سازوكار انتشار دانش و ایجاد تعامل سیستماتیك میان پژوهشگران كشور و جهان.
- ارتقاء كمی و كیفی اعزام اعضای هیات علمی و دانشجویان دكتری بورسیه به فرصتهای مطالعاتی بلند مدت و كوتاه مدت ایجاد سازوكار پژوهانه (Grant) برای پژوهشگران شاخص دانشگاه به منظور ایجاد انگیزه و كاهش موانع بوروكراتیك پژوهش
- توسعه كیفی طرح های تحقیقاتی در جهت ارتقای قابلیتهای پژوهشی اعضاء هیات علمی و به منصه ظهور رساندن تجربیات انباشته آنها
- بررسی درخواست انجام طرح پژوهشی توسط اعضای هیأت علمی
- بررسی درخواست سفرهای داخلی و خارجی اعضای هیأت علمی جهت ارائه مقاله.
- بررسی درخواست فرصت های مطالعاتی اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی.
- بررسی مدارک هزینه کرد پژوهانه اعضای هیأت علمی.
- بررسی و آماده سازی موارد مربوط به طرح در شورای پژوهش و فناوری واحد
کارشناس امور پژوهشی : ساختمان کتابخانه مرکزی - طبقه پنجم - اتاق ۱- شماره تلفن:۴۲۲۹۲۵۲۶-۰۳۱
شرح وظایف:
- پایش تولیدات علمی و نظارت بر افزایش کیفیت تولیدات علمی دانشگاه.
- اعتبار سنجی مجلات علمی و بررسی مقالات اعضای هیأت علمی.
- بررسی ترفیعات سالیانه اعضای هیأت علمی.
- بررسی حق جذب اعضای هیأت علمی.
- بررسی پژوهانه اعضای هیأت علمی.
- بررسی پرونده های پژوهشگر برگزیده و جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی.
- بررسی پرتال پژوهشی اعضای هیأت علمی و بروز رسانی آن.
- بررسی پرونده های پژوهشی اعضای هیأت علمی جهت ارتقاء مرتبه.
- بررسی سامانه ساجد دانشگاه آزاد اسلامی اساتید حق التدریس.
- بروز رسانی مركز علم و علم سنجی.
کارشناس امور پژوهشی : ساختمان كتابخانه مركزی- طبقه پنجم - حوزه معاونت پژوهش و فناوری- اتاق شماره ۳ - شماره تلفن:۴۲۲۹۲۳۴۸-۰۳۱
شرح كلی و عمومی وظایف:
كلیه امور مرتبط با مقالات دانشجویان تحصیلات تكمیلی(كارشناسی ارشد و دكتری حرفه ای و دكتری تخصصی) و دستاوردهای پژوهشی مستخرج از پایان نامه و رساله دانشجویان با احتساب شرایط
شرح فرایندهای مرتبط:
الف- دانشجویان كارشناسی ارشد و دكتری حرفه ای(جهت تخصیص نمره):
- مراجعه به دانشكده در زمان درخواست تسویه حساب و فراغت از تحصیل(پس از برگزاری دفاع) و ارائه مقالات توسط دانشجو
- بررسی اولیه مقالات و شرایط لازم توسط معاون دانشكده و ارسال صورتجلسه دفاع (با احتساب نمره از 20) به حوزه معاونت پژوهش و فناوری(ساختمان كتابخانه مركزی)
- بررسی كامل مقالات ارائه شده، مشتمل بر مقالات كنفرانسی و مقالات مجله ای، و دستاوردهای پژوهشی مستخرج از پایان نامه نظیر اختراع، اكتشاف، مسابقات و جشنواره های ملی و بین المللی و چاپ كتب علمی مرتبط و .... توسط امور مقالات
- ارسال صورتجلسه حاوی مقالات در صورت صحیح بودن همه موارد و تایید نهایی، برای معاون پژوهش و فناوری جهت امضاء و تایید نمره
- ارسال نمره نهایی تایید شده برای اداره امور نمرات، توسط امور پایان نامه ها، جهت ثبت نهایی نمره و آغاز مراحل فراغت از تحصیل
ب- دانشجویان مقطع دكتری تخصصی(جهت دفاع و تسویه حساب):
ب-۱- در زمان درخواست مجوز برگزاری دفاع نهایی
- مراجعه به دانشكده و ارائه دو مقاله موظفی توسط دانشجو
- بررسی اولیه مقالات و شرایط لازم توسط معاون دانشكده و ارسال صورتجلسه حاوی فرمهای دریافت مجوز دفاع به حوزه معاونت پژوهش و فناوری(ساختمان كتابخانه مركزی)
- بررسی كامل مقالات ارائه شده و مستندات و شرایط احراز مجوز دفاع توسط امور مقالات
- ارسال صورتجلسه حاوی مقالات در صورت صحیح بودن همه موارد و تایید نهایی، برای معاون پژوهش و فناوری جهت امضاء و تایید تاریخ دفاع
- صدور ابلاغ داوران و صورتجلسه های دفاع، توسط امور پایان نامه ها و ارسال برای دانشكده
ب-۲- در زمان درخواست تسویه حساب و فراغت از تحصیل
- مراجعه به دانشكده و ارائه دو مقاله موظفی توسط دانشجو
- برسی اولیه مقالات و شرایط لازم توسط معاون دانشكده و ارسال صورتجلسه دفاع(با احتساب نمره از 20) به حوزه معاونت پژوهش و فناوری(ساختمان كتابخانه مركزی)
- بررسی كامل مقالات ارائه شده و مستندات و شرایط احراز مجوز تسویه حساب توسط امور مقالات
- ارسال صورتجلسه حاوی مقالات در صورت صحیح بودن همه موارد و تایید نهایی، برای معاون پژوهش و فناوری جهت امضاء و تایید نمره
- ارسال نمره نهایی تایید شده برای اداره امور نمرات، توسط امور پایان نامه ها، جهت ثبت نهایی نمره و و آغاز مراحل فراغت از تحصیل
مسئول امور پژوهشی : ساختمان مرکزی - طبقه پنجم - اتاق ۱ - تلفن تماس: ۴۲۲۹۲۹۱۷-۰۳۱
شرح وظایف:
- انجام امور مربوط به تشویق و پاداش چاپ مقاله های ارائه شده در مجلات ISI و مجلات علمی پژوهشی در چارچوب ضوابط
- موقعیت یابی و پایش وضعیت شاخص های ارتقای دانشگاه در سیستم های بین المللی و پیگیری امور مربوط به آن ها
- پیگیری امور مرتبط با سامانه جامع امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی (پژوهشیار)