تسهیلات سامانه ساجد
۱- دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاهُ بر اساس مفاد تفاهم نامه منعقده در صورت تایید نیاز دانشجو توسط واحد دانشگاهی می توانند علاوه بر استفاده از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان واحد، وام های وزارتین علوم و بهداشت، از تسهیلات بانکی بهره مند گردد. بدیهی است با توجه به اینکه دانشگاه صرفاً به عنوان معرف می باشد، کلیه مراحل تکمیل پرونده، افتتاح حساب و ارائه تضمین مربوطه می بایست توسط دانشجوی واجد شرایط انجام پذیرد. شرایط و ضوابط به شرح ذیل می باشد:
۲- تسهیلات مذکور به عنوان کمک هزینه شهریه تحصیلی دانشجویان بوده و به حساب شهریه دانشجو نزد واحد دانشگاهی مربوطه واریز می گردد.
۳- تسهیلات اعطایی به دانشجویان بر اساس معرفی نامه سازمان مرکزی دانشگاه به شماره حساب واحد دانشگاهی که در معرفی نامه اعلام شده است واریز می گردد. لذا واحدها و مراکز آموزشی اکیدا از صدور هر گونه معرفی نامه با عنوان بانک پرهیز نمایند.
۴- کلیه دانشجویان در طول دوران تحصیل در یک مقطع فقط یک بار می توانند از تسهیلات فوق الذکر استفاده نمایند.
۵- بدیهی است دانشجویانی که در سنوات گذشته از محل تسهیلات اعطایی بانک ملی دانشگاه استفاده نموده اید. مشمول این بخشنامه نمی باشند.
۶- متقاضیان واجد شرایط ضمن آگاهی از کلیه شرایط دریافت تسهیلات می بایست نسبت به تکمیل فرم رضایت نامه اقدام نمایند.
۷- واحدهای دانشگاهی در اعطای این تسهیلات به متقاضیان می بایست اولویت های زیر را رعایت نمایند.
- متقاضیانی که نسبت به سایر دانشجویان دارای بیشترین میزان بدهی شهریه نزد امور مالی واحد، می باشند.
- دانشجویانی که کمتر از 50 درصد سنوات تحصیلی خود را سپری کرده باشند.
- دانشجویانی که از سایر تسهیلات اعطایی صندوق رفاه دانشجویان استفاده نکرده باشند.
۸- پرداخت تسهیلات به دانشجویان معرفی شده توسط سازمان مرکزی دانشگاه در شعب محل سکونت و تحصیل دانشجویان امکان پذیر خواهد بود.
* تایید ضامنین دانشجویان در شعب منتخب بانک (محل سکونت و تحصیل) صورت خواهد پذیرفت.
۹- روند اجرایی ثبت نام و اعطای تسهیلات مذکور به شرح ذیل می باشد:
- ثبت نام دانشجویان متقاضی در بخش صندوق رفاه دانشجویان سامانه www.sajed.iau.ir
تبصره ۱۲: دانشجویانی که پس از دریافت تسهیلات بانکی به دلایل متعدد اعم از فارغ التحصیلی، انصراف یا منع ادامه تحصیل از دانشگاه منفک می شوند می بایست به شرح ذیل اقدام نمایند:
۱- محاسبه و کسر کلیه مطالبات دانشگاه از وام دریافتی دانشجو.
۲- صدور چک به میزان مابه التفاوت تسهیلات اعطایی در وجه دانشجو (واریز به شماره حساب بنام دانشجو یا وراث قانونی ایشان) توسط واحدهای دانشگاهی.
تبصره ۱۳: دانشجویانی که پس از دریافت تسهیلات میهمان می شوند و میهمانی ایشان تداوم می یابد و یا دانشجویانی که بر اساس ضوابط و مقررات به واحد دیگری انتقال می یابند میزان بستانکاری ایشان در خصوص این تسهیلات توسط واحدهای مبدا به حساب واحدهای مقصد واریز گردد.
* دانشجویانی که به واحدهای دیگر مهمان می شوند می بایست نسبت به ارایه معرفی نامه کتبی از طریق واحد مقصد به مدیریت صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری اقدام نمایند.

دانلود فایل راهنمای وام بانک رسالت پس از تصویب سامانه ساجد
021-4916359 - 021-4916353 - 021-4916342

تسهیلات صندوق رفاه دانشجویی
تسهیلات وام کوتاه مدت (تقسیط) شهریه در آموزشیار
جهت تسهیل در پرداخت شهریه ثابت و متغیر دانشجویان در نیمسال 992 ، ارائه وام کوتاه مدت (تقسیط) شهریه (صندوق رفاه) با تبدیل بدهی شهریه به تسهیلات وام در سامانه آموزشیار (بدون نیاز به چک و ضامن)فعال شد.
پس از ثبت درخواست تسهیلات توسط دانشجو در سامانه آموزشیار و تایید آن توسط صندوق رفاه واحد دانشگاهی (بین 2 تا 3 روزکاری بعد)، مبلغ تسهیلات موافقت شده بعنوان بستانکار در حساب شهریه دانشجو در سامانه آموزشیار اعمال می گردد. لذا دانشجو می بایست جهت فعال شدن انتخاب واحد یا حذف و اضافه خود، مابقی مانده بدهی(حداقل الزام پرداخت)را ازطریق منوی"پرداخت الکترونیکی شهریه" پرداخت نماید.
راهنمای ثبت درخواست وام (تقسیط) شهریه در سامانه آموزشیار
1- وارد منوی " صندوق رفاه دانشجویی " شوید.
2- بر روی منوی "درخواست/ پیگیری تسهیلات" کلیک کنید.
3- در زیر منوی " لیست درخواست اولیه تسهیلات " بر روی " کلید جدید" کلیک نمایید.
4- در لیست موضوعات درخواست، درخواست تسهیلات شهریه -تسهیلات کوتاه مدت مقطع تحصیلی خودتان (غیر بانکی) را انتخاب کنید و " کلید ادامه" را بزنید.
در هرنیمسال فقط به یک درخواست وام صندوق رفاه دانشجویی در آموزشیار رسیدگی می شود لذا از ثبت درخواست متعدد جدا خودداری شود.